30. kesäkuuta 2014

Kahden viikon työ / Two week's work

Koska, kuten jo aiemmin sanoen, minulla on riittänyt nyt muuta puuhaa ja koska Mini Sunflowersissa tuli vastaan paha konfettikohta, en ole saanut tehtyä paljoa nyt kahden viikon aikana. Tein yhteensä ainoastaan 1226 pistoa. Minun pitäisi tehdä enemmän jo yhdessä viikossa. No, ei tämä ole mikään kilpailu, joten eipä sillä väliä. Näyttää kuitenkin siltä, että en ehkä ehdi siihen tämän kesän aikarajaan saadakseni uuden mallin ilmaiseksi. Jos haluaisin ehtiä siihen, minun pitäisi tehdä 435 pistoa päivässä.

As I said before, because I've been busy with other stuff and also because I hit a really confetti heavy patch on Mini Sunflowers, I haven't done very much in these past two weeks. I've managed to do only 1226 stitches. I'm supposed to do more than that in one week. Well, it's nor a race, so it really doesn't matter. However, it seems that I may not be able to enter this next reward program. To be able to make it, I'd have to do at least 435 stitches a day.


Tässä olin viimeksi.

Here's where I was at last time.



Tässä olen nyt.

Here's where I'm at now.


Scarlet Quincen nettisivuilla oli 10% alennus, joten minun täytyi viimein ostaa yksi malli, jota olen haikaillut jo muutaman vuoden. Ostin jo langatkin siihen jokin aika sitten, kun tiesin ostavani kyseisen mallin lähitulevaisuudessa. Mallin nimi on Earth from Space at Night. Siinä näkyy sopivasti Suomikin.

Scarlet Quince had a 10% sale on their website and I just had to buy a chart that I've been eyeing for a few years now. I already bought threads for it a while back and now I have the chart. It's called Earth from Space at Night. You can even see Finland in there.


Nyt puuttuu enää musta kangas, joka ikävä kyllä tulee maksamaan paljon. Scarlet Quincen malleissa käytetään "värisekoituksia", eli kahdella eri värillä kirjotaan yhtä aikaa. Minun täytyy siis kirjoa tämä malli kahdella säikeellä. Haluan silti käyttää niin tiheää kangasta kuin mahdollista, joten olen päätynyt 22 countiin. Sitä löytyy mustana brittiläisen Sew It Allin nettisivuilta. Se on ainoa paikka, josta löysin mustaa kangasta muuna kuin 18 tai 25 countina. Siellä kankaaseen myös lisätään hopeakimalletta, jos sitä haluaa. Sellainen taitaisi sopia hyvin tähän malliin taustan tähtitaivaaksi.

The only thing missing is the black fabric, which is going to be expensive. Scarlet Quince designs use blended colours, so I'll have to use two threads over one. I still want to use as high count a fabric as possible, so I've decided to use 22 count. They have black 22 count fabric on Sew It All's website. That's the only place where I've found something other than 18 count or 25 count black fabric. They also offer to put silver sparkles on the fabric if you want them. I think that the sparkles would be suitable for this project as a starry sky background.

1 kommentti: